maserati grancabrio
Pod kapotou zůstal za přední nápravou umístěný nepřeplňovaný celohliníkový vidlicový osmiválec s kořeny u Ferrari, které otevřenému GranCabriu Sport ovšem darovalo ještě ostřejší GranTurismo MC Stradale.
Agregát s vrtáním a zdvihem 94 x 84,5 mm nabízí z objemu 4691 cm3 díky kompresnímu poměru 11,25:1 největší výkon 331 kW (450 k) při 7000 min-1 a maximální točivý moment 510 Nm při 4750 min-1. Osmdesát procent krouťáku je k dispozici již od 2500 min-1.
Pohonná jednotka citlivěji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a dle slov automobilky má o 6 % nižší spotřebu než slabší motor s 324 kW a 490 Nm v běžném GranCabriu: v kombinaci 14,5 l/100 km (to bude pro majitele jistě důležitý údaj). Palivová nádrž pojme 75 l benzinu.
Samočinná šestistupňová převodovka ZF 6HP26 byla přeprogramována kvůli sportovnější jízdě. Doplňkové označení v názvu vozu tak není pouze marketingovým tahem. Transmise nabízí pět voleb nastavení plus režim MC Autoshift, v němž dokáže měnit rychlostní stupně s ještě větší razancí. Jenže tento mód zároveň vypíná elektronickou stabilizaci a proto se jej doporučuje používat pouze při jízdách na uzavřené trati. Pádla pod volantem jsou standardem a pocházejí ze závodní verze kupé GranTurismo Trofeo, určené pro značkový pohár.
Optimální trakci zajišťuje diferenciál se zvýšenou svorností, kontakt s vozovkou zprostředkovává hřebenové řízení s posilovačem, který má proměnný účinek v závislosti na rychlosti.